عرفا - Orafaa - هو

هو

ایجاد در جمعه, 02 مرداد 1394 / شطحیات
Tags: هو کشیدن, آیت الله میلانی, حکم هو, هو, فقه و هو
سوال : هو کشیدن در هیئات پس از شنیدن فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام چه حکمی دارد؟   پاسخ آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله بسمه تعالی السلام علیکم اگر مقصد عرض ارادت به حضرت است چرا به ... [ +++ ]
ایجاد در جمعه, 08 فروردين 1393 / شطحیات
Tags: هو, مشارق انوار الیقین, حافظ رجب برسی, فلسفه هو
یکی از اذکاری که متاسفانه بعنوان نماد صوفیه شناخته می شود لفظ هو می باشد و چون اسماء اشاره بنا به مشار الیه معنا می شوند به راحتی صوفیه می توانند بگویند که منظورمان از این لفظ چیز دیگری است اما واقع مطلب ... [ +++ ]
ایجاد در یکشنبه, 03 شهریور 1392 / عرفان
Tags: خطيب مشهور کربلا, گرعاوی, عبدالزهرا, کتاب قتیل العبرات, شیخ محمدمهدی مازندرانی حائری, شیخ محسن ابوالحب الخفاجی, دارجه, تربيت وعاظ, عزاداري, مقتل حسيني, كربلاء, اسارت, رمضان, قصيده ابن العرندس, قصیده ...
      زندگینامه شیخ عبدالزهرا کعبی شيخ عبدالزهرا بن فلاح كعبي(1337 ـ 1394ق) خطيب مشهور و اديب شاعر کربلاست که در دهه‌‌های اخیر به عنوان سرشناس‌‌ترین مقتل‌‌خوان، زبانزد شیعیان عرب‌‌زبان جهان ... [ +++ ]
ایجاد در سه شنبه, 22 مرداد 1392 / مولوی
Tags: موسیقی, علامه محمدتقی جعفری, نقد مثنوی, بت هوون, موزارت, شوپن, أعل هبل، أعل هبل, الله أعلی و أجلّ, کفّار, لهو و لعب, ارسطو, افلاطون, راسل, نغمه, نغمه داوودی
نظر اجمالی به موسیقی ((نقد و بررسی مثنوی)) از علامه محمدتقی جعفری داستان پیر چنگی که در عهد “خلیفه ی نابحق دوم” برای خدا در گورستان چنگ می زد : در بیان این شنو یک داستان      تا بدانی اعتقاد راستان ... [ +++ ]
ایجاد در یکشنبه, 23 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: نوح نبی, ابن عربی, محسن جهانگیری, تنزیه و تشبیه, لیس کمثله شیء, مقام جمع, هو البائن من خلقه, وحدت وجود, إنّ الدّین عند الله الإسلام, خطیئات, فصّ نوحیه
  تکفیر نوح نبی علیه السلام از دیدگاه ابن عربی همان گونه که در مباحث پیشین مطرح شد یکی از فروعات عقیده به وحدت وجود و موجود ابن عربی، عقیده به تشبیه و تنزیه خداوند متعال است. ابن عربی و تابعان وی عقیده ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 17 تیر 1392 / سرآب عرفان
Tags: ادعای ابن عربی, شهود رسول خدا, مکاشفه, فصوص الحکم, فص هارونیه, فص لوطیه, ابوطالب, فتوحات مکیه, القاءات شیطان, ملا محسن فیض کاشانی, مرتاض
 ابن عربی ادعا دارد که فصوص الحکم را در عالم شهود از حضرت رسول خدا(ص) گرفته است. ابن عربی در مقدمه کتاب فصوص الحکم می نویسد: «فإنّی رأیت رسول الله(صلی الله علیه وآله) فی مبشّرة اریتها فی العشر الآخر من ... [ +++ ]
ایجاد در یکشنبه, 16 تیر 1392 / سرآب عرفان
Tags: مکاشفه عرفان و تصوف, صوفیه, تذکرة الأولیاء عطار نیشابوری, نفحات الانس, ابن عربی, فتوحات, کشف و شهود, حضرت عیسی, احکام شرعی
مکاشفه از مهمترین مباحث عرفان و تصوف است از مهمترین مباحث عرفان و تصوف مکاشفه است. صوفیه ادعا دارد که سالک الی الله که با حصر نفس و ریاضات سخت در این راه با راهنمایی های پیر قدم نهاده در اواخر این مسیر ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 23 ارديبهشت 1392 / زن و عشق
Tags: آفرینش جهان, ابن عربی, عرفان و تصوف, نَفَس الرحمان, عشق, نقد, نظرتصوف, وحدت وجود و موجود, فصوص الحکم, ابن عربی, نَفَس الرحمان, عوالی اللئالی, کشف الغمّه, ابن ابی جمهور احسائی, علامه مجلسی
آفرینش جهان هستی از دیدگاه ابن عربی جناب کاظم محمدی از نویسندگان عرصه عرفان و تصوف در این باره می گوید: «در نظر عارفان، آفرینش جهان مبتنی بر نظریه عشق است. جهان خلقت با عشق آفریده می شود و با عشق جریان ... [ +++ ]
ایجاد در سه شنبه, 10 ارديبهشت 1392 / سرآب عرفان
Tags: ابن عربی, مقامات خدا در دیدگاه عرفا و متصوفه, مقام هویت غیبیه, هو, ذکر خفی و قوی عرفا, مقام واحدیت, مقام الوهیت, اعیان ثابته
مقامات خدا در دیدگاه عرفا و متصوفه متصوفه برای خدا مراتب و مقاماتی قائلند. این مراتب ترتّب زمانی ندارند بلکه اول و دوم عقلی هستند. مقام اعلای حق متعال «هویت غیبیه» و «کنز مکنون» خداست که در این مقام حق ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 09 ارديبهشت 1392 / سرآب عرفان
Tags: فرعون از دیدگاه ابن عربی, تعریف ابن عربی از فرعون, فرعون اهل کشف وشهود ونجات, أنا ربّکم الأعلی, فرعون برترین افراد, فصوص الحکم, فرعون وایمان, فرعون وعذابآخرت, عاقبت فرعون
 فرعون از دیدگاه ابن عربی ابن عربی در کتاب فصوص الحکم از فرعون تعریف می کند و حتی او را از اهل کشف و شهود و نجات می داند. وی در فصل بیست و پنجم در مورد سئوال فرعون از موسی درباره خدای موسی: «و ما ربّ ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 30 بهمن 1391 / عرفان
Tags: هدف عرفان اسلامی, معرفت ناب, معنویات نوظهور, اهمیت عرفان, سکولاریسم, بشر جدید, مستیزیشن, بشرجدید, خدا مرده است, بهشت خاکی, عرفان غیر اسلامی, راه رسیدن به عرفان, تهذیب نفس, عرفان چیست, گوهر معرفت, ...
 جهان جدید چیست؟ بشر جدید چیست؟  و در جهان جدید عرفان چیست؟ اگر بخواهیم به صورت خیلی مختصر و مفید تعریف کنیم ، به نظر من مهمترین تعریفی که از جهان جدید و بشر جدید ارائه شده ، تعریف فرانسیس بیکن است. ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 27 آذر 1391 / زن و عشق
Tags: زن پرستی, عشق, شهوت پرستی, Uxorious, همبستری با خدا
ابن عربی در فصوص الحکم می نویسد: وقتی مرد زنی را دوست می دارد، خواستار جماع کردن با او که کامل ترین نوع ممکن جمع آمدن و آمیزش در عشق است، از طریق آمیزش جنسی، شهوت همه اجزاء بدن را فرا می گیرد و به همین ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 10 مهر 1391 / وحدت وجود
Tags: توحید در نظر علمای دین, نفی خدایان, توحید عرفان, وحدت وجود و موجود, مصرع التصوّف, برهان الدین بقاعی, زین الدین عراقی, شرک ابن عربی, گوساله, کشیش بارنس, استیس, الوهی, رودلف اوتو, ادیان سامی, ظلوم ...
چنانکه پیداست توحید در نظر علمای دین ، یعنی نفی خدایان و معبودهای مختلف و متعدد و قبول یک خدا ، که لا اله الا الله . و این مطلبی است روشن و آشکار که نیازی به هیچ گونه تفسیر و توضیح و دقت و تأمل فوق العاده ... [ +++ ]
ایجاد در شنبه, 19 فروردين 1391 / ابن عربی
Tags: ابن عربی, خدا در عرفان, اعیان ثابته و ابن عربی, تابش نور بر آینه ها, شراب و جام, ظهور چهره در آینه, ظهور الف, جهان بینی عرفانی, عرفان نظری, آشتیانی
اعیان ثابته و مقامات خدا در عرفان ابن عربی یکی از مهم ترین مباحث عرفان ابن عربی، بحث اعیان ثابته و همچنین مقامات ذات الهی می باشد.(1) «اعیان ثابته در کلمات ابن عربی و تابعان وی به معنای حقایق ممکنات ... [ +++ ]